Bądź na bieżąco!



Zapisz się do naszego newslettera
i ciesz się najnowszymi informacjami
z Twojego regionu.

Od dziś będziesz wiedział(a) wszystko to, co dzieje się interesującego nie tylko w Twoim sołectwie lecz także w całej Twojej okolicy. Nie zwlekaj, zapisz się już teraz!

zapisz się
Bądź na bieżąco!
zapisz się Zapisz się do naszego newslettera i ciesz się najnowszymi informacjami z Twojego regionu.
DZIŚ:
piątek,20 października
Imienieny:
Ireny, Kleopatry, Jana
dziś
pogoda_1
°C
jutro
pogoda_2
°C
Wyznacz trasę swojej podróży
1
2
Nordic Walking
obrazek
Korzenie tego rodzaju aktywności fizycznej sięgają lat 30-tych XX wieku. Po raz pierwszy chodzenie z kijami zastosowano w Finlandii, jako alternatywny trening dla narciarzy poza sezonem zimowym. Ale dopiero we wczesnych latach 80-tych zyskał znaną nam formę rekreacji dla wszystkich.
W samej Finlandii 760 tysiecy ludzi, tzn. 19% populacji, uprawia ten sport systematycznie, co najmniej raz w tygodniu, a jego popularność rośnie lawinowo nie tylko w Europie, ale również w Kanadzie, Chinach, Japonii, a nawet w Kuwejcie.
To, co poza modą oczywiście, przekonuje tych wszystkich ludzi do chodzenia z kijami, to szereg korzyści, jakie odnoszą z ich używania w porównaniu do zwykłego spaceru bez obciążenia, a mianowicie:
• zwiększony o 46% wydatek energetyczny
• mięśnie klatki piersiowej, ramion i brzucha, tricepsy, bicepsy są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu, to prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu,
• odciążenie wszystkich stawów zarówno kończyn jak i kręgosłupa, co można zobrazować jako odjęcie 5 kg obciążenia na każdy krok marszu, w sumie 5 ton w ciągu godziny.

Dodatkowe zalety Nordic Walking:
• można go uprawiać wszędzie, niezależnie od pory roku,
• jest skierowany dla każdej grupy wiekowej,
• technika Nordic Walking'u jest stosunkowo łatwa do opanowania,
• jest prostą i przyjemną formą rehabilitacji, jak i optymalnym kardiotreningiem,
• powoduje odciążenie stawu skokowego, kolanowego, biodrowego i kręgosłupa, co jest bardzo istotne w przypadku osób otyłych, ludzi po operacjach i różnego rodzaju zwyrodnieniach,
• poprawia postawę,
• podnosi sprawność układu krążenia,
• poprawia stabilność podczas pokonywania śliskich i nierównych powierzchni,
• podnosi ogólną odporność organizmu,
• wpływa na obniżenie cholesterolu.
Wytyczona trasa Nordic Walking w Łącku ma 6 km długości.
GALERIA ZDJĘĆ
ZAŁĄCZNIKI
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy
Dodaj komentarz

UWAGA! Dodawanie komentarzy tylko dla zarejestrowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ | ZAREJESTRUJ SIĘ